De tiende dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Daniëlle Kaiser - WaarBenJij.nu De tiende dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Daniëlle Kaiser - WaarBenJij.nu

De tiende dag

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

24 Juli 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Een dag van 39 graden
Onze enige volledige dag in Washington D.C. begon met een ontbijt in het hotel, genoeg keuze! Van scrambled eggs, bacon en toast tot croissantjes fruit en yoghurt, er was meer dan genoeg keuze.
Na het ontbijt liepen we vanuit het hotel naar metrostation Rosslyn. Maikel was er niet lekker aan dus moest helaas deze dag missen, maar dat mocht de pret niet drukken. We kochten even 3 dagtickets voor de metro en begaven ons richting her centrum naar metrostation Capitol South. Vanuit daar zijn we de stad door gelopen eerst langs de United States Capitol (soort van Amerikaanse eerste en tweede kamer) om vervolgens in een rechte lijn door te lopen langs de rest van de bezienswaardigheden. Zo kwamen we nog langs het Peace Monument, the National Mall, the Smithsonian, the Washington Monument, the World War II Memorial, the Reflecting Pool, the Lincoln Memorial and last but not least the White House. Langs al deze bezienswaardigheden heeft ons nog wel de hele middag gekost door de hoge temperaturen, veel water drinken was hard nodig. Na the White House te hebben gezien (of nouja de vele security en het witte huis achter een hek) hebben we de metro terug weer gepakt richting het hotel, want het was niet bepaald uit te houden met die temperatuur. In het hotel hebben mam en ik nog een lekkere duik genomen in het zwembad van het hotel. Vanuit het zwembad zagen we vele vliegtuigen overkomen die gingen landen op het Ronald Reagan Airport. Nu kunnen wij allebei de verschillende vliegmaatschappijen uit elkaar houden. Na het zwemmen zijn mam en ik ook nog even over the Key Bridge gelopen dat dichtbij ons hotel lag (zo'n 20 meter lopen). 'S avonds hebben we nog een hapje gegeten in het hotel, voor mij weer een Caesar salad maar dit keer wel met kip erbij. Na het eten heb ik me nog een shirt gekocht en daarna zijn we ook nog even naar the Key Bridge gelopen op vanuit daar vliegtuigen over te zien vliegen. Na deze drukke maar leuke dag zocht ik mijn bed op en viel ik als een blok in slaap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Daniëlle

Actief sinds 15 Juli 2016
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 1914

Voorgaande reizen:

15 Juli 2016 - 28 Juli 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: