De twaalfde dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Daniëlle Kaiser - WaarBenJij.nu De twaalfde dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Daniëlle Kaiser - WaarBenJij.nu

De twaalfde dag

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

26 Juli 2016 | Verenigde Staten, New York

Last full day in New York
Last full day in New York
Helaas was de laatste dag in New York (en van de vakantie) alweer aangebroken. Deze dag begon weer met een ontbijt bij the Evergreen Diner, pancakes met aardbeien voor mij. Na het ontbijt hebben we de metro naar Grand Central Station genomen om daar door de mooie terminal te lopen. Vanuit Grand Central liepen we naar the New York Public Library om daar even binnen rond te neuzen. Daarna hebben we weer de metro gepakt naar het Intrepid air and space museum, dit was een vliegdekschip dat in dienst was tijdens de Tweede Wereldoorlog en de Vietnamoorlog.
Op het flight deck werden allerlei soorten vliegtuigen tentoongesteld die in die tijd werden gebruikt. In een apart overdekt gedeelte stond ook de Spaceshuttle Entreprise en een model uit Star Trek. Ook hebben we zo'n typische trappen die je ziet in films op boten beklommen en zagen we hoe het binnenin het schip eruit heeft gezien. Hierna namen de metro naar Little Italy om op tijd te avondeten, ik at een lekkere maar wel zware Spaghetti Alla Carbonara. Daarna heb ik nog even wat souvenirs geshopt. Daarna hebben we ons weer begeven naar het hotel om op te frissen, het weer was niet echt meer uit te houden.
'S avonds hebben nog een laatste wandeling over Times Square gemaakt en nog even wat shirts gekocht bij het Hardrock Café. Daarna ook nog even een lekkere Starbucks Strawberries & Creme Frappuccino. Zo zat de laatste avond in New York er alweer op.