De eerste dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Daniëlle Kaiser - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Daniëlle Kaiser - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

15 Juli 2016 | Verenigde Staten, New York

Vrijdagmorgen 15 juli was het zover, de reis naar the United States en Canada ging beginnen. Als eerste stond het taxiritje naar Schiphol op het menu. Na een paar pitstoppen bij een tankstation voor de nodige plaspauzes en een peuk (of 2) voor de rokers onder ons kwamen we ruim op tijd aan op Schiphol. We hadden nog 4,5 uur te gaan voordat ons vliegtuig zou vertrekken. Dan maar eerst onze ruimbagage inchecken. Dat vond ik hartstikke leuk, want op Schiphol heb je zo'n zelf incheck bagage dingen waardoor je dus gewoon zelf je koffer op de band kunt zetten, zelf het label erop kunt doen en vervolgens wordt je koffer opgeslokt en begint het zijn reis door Schiphol via de verschillende bagagebanden. Hierna begaven we ons richting de douane, want dat moet natuurlijk ook gebeuren. Na een kleine vertraging vanwege een ijzeren kam bij mam in de tas konden we doorlopen en ons nog 3,5 uur vermaken in de "tax-free zone" van Schiphol. Nadat we geluncht hadden maakten we nog een pitstop bij de rokersruimte en daarna gingen we naar de gate. Om half 3 konden we boarden en om 15.05u zou ons vliegtuig eigenlijk vertrekken. Jammer genoeg was onze "pushback" opgeschoven naar 16.00u volgens onze vrouwelijke piloot. Ondanks de vertraging kon ik me wel vermaken met de goede films en series die beschikbaar waren in het vliegtuig. Om 15.55u gingen we dan eindelijk taxiën en vertrokken we richting het zonnige New York. Na een paar keer ploppende oren kon ik rustig verder mijn film kijken, op dat moment het einde van Batman vs Superman (deze had ik niet af kunnen kijken in de bioscoop dus besloot ik het dan maar in het vliegtuig te doen, het einde maakte de film helaas niet beter). 8 uur later landden we op Newark International Airport en ik had 3 films gezien, genoeg eten achter de kiezen en kon ik eindelijk mijn benen fatsoenlijk strekken. Nog even door de customs op het vliegveld en onze koffers halen en we konden met onze rental car richting New York rijden. We zaten natuurlijk midden in de spits (rond 7 pm lokale tijd), maar uiteindelijk hadden we ons hotel gevonden, het Night Hotel bij Times Square. Na ons nog even opgefrist te hebben zijn we nog een pizza gaan eten ergens op een hoek en zijn we nog even over Times Square heen gelopen. Daarna was het al weer tijd om ons bed in te kruipen om fris en fruitig de tweede dag van onze reis te kunnen beginnen.

  • 22 Juli 2016 - 02:23

    Bernie:

    Leuk geschreven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Daniëlle

Actief sinds 15 Juli 2016
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 1937

Voorgaande reizen:

15 Juli 2016 - 28 Juli 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: