De derde dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Daniëlle Kaiser - WaarBenJij.nu De derde dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Daniëlle Kaiser - WaarBenJij.nu

De derde dag

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

17 Juli 2016 | Verenigde Staten, New York

De derde dag begon gelukkig iets later dit keer (zo rond 09:00 am). Wederom begon de ochtend weer met een ontbijt bij the Evergreen Diner, dit keer met een roast beef sandwich en een kop koffie die hard nodig was.
Na het ontbijt was het tijd voor de Uptown Tour richting Central Park. Tijdens dit busritje zagen we oa de Columbus Circle en the Trump Tower voordat we uitstapten bij Central Park. Daarop volgde een wandeling door het mooie Central Park naar het Natural History Museum (ja, dat museum van Night at the Museum). Daar moesten we eerst in de rij staan voor de tickets, maar niet getreurd want er was airco, WiFi én veel pokemons (voor Maikel om te vangen). Nadat we de tickets hadden konden we het immens grote museum ingaan. We begonnen op de eerste afdeling waar alles van planten te zien was. Daarna liepen we verder over andere afdelingen met allemaal verschillende soorten dieren. Na 2 verdiepingen hadden pap en mam het wel gezien, maar Maikel en ik als echte die-hards gingen nog op zoek naar de tyrannosaurus Rex en het paaseilandhoofd (van "dumb dumb give me gum gum"). Na een zoektocht van ca 30 minuten hadden we beide gevonden en de nodige foto's en selfies gemaakt. Inmiddels waren pap en mam al naar buiten gegaan dus was het tijd om ze weer te vinden. Gelukkig duurde dit niet zo lang, namelijk zo'n 3 seconden.
Even een pauze met water om wat af te koelen en we gingen weer verder met de hop-on hop-off bus. Dit keer was het weer de Uptown Tour die ons bracht langs Amsterdam Avenue en door Harlem. Onze gids was echt knettergek, maar hij kon wel heel goed vertellen. Zo heeft hij er nog voor gezorgd dat we niet langs een waterspuitende fire hydrant reden. Dat gebeurde volgens hem elk jaar in de zomer door kinderen die dan met de fire hydrant gaan zitten kloten. Daarna reden we weer langs Central Park en ook the French Embassy waar de vlaggen nog halfstok hingen en veel politie aanwezig was (volgens de gids waren er voor elke agent die je zag nog wel 10 andere agenten die je niet zag). Met onze rit langs Central Park vertelde onze gids op welke plekken bepaalde films zijn opgenomen. Zo zagen we nog het Plaza Hotel en de brug van Home Alone 2. Voordat we zijn uitgestapt kwamen we nog langs Carnegie Hall (leuk feitje, hier had onze gids zijn diplomauitreiking xD).
Na dit ritje hebben we nog een pitstop bij het hotel gemaakt voor het avondeten. Dit avondeten was bij een of ander grill restaurant. Het eten was daar niet bepaald geweldig en de service ook niet. Het enige lekkere was de ice tea met frambozensmaak. Na het eten was het alweer tijd om de koffers klaar te maken voor de trip naar Montréal de dag erna. Ik lag dan ook lekker vroeg in bed.