De achtste dag - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Daniëlle Kaiser - WaarBenJij.nu De achtste dag - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Daniëlle Kaiser - WaarBenJij.nu

De achtste dag

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

22 Juli 2016 | Canada, Niagara Falls

Road trip day 3 naar the Niagara Falls. De dag begon met een heerlijk ontbijt in Toronto in het hotel. Lekkere bagels (voor pap), croissantjes, fruit en yoghurt kwamen voor op ons bord onder het genot van een kop koffie en een glas jus d'orange. Na het ontbijt was het tijd voor de "korte" trip naar the Niagara Falls (maar anderhalf uur). Om 12 uur waren we al bij het hotel aangekomen, maar helaas konden we nog niet inchecken. Daarom zijn we eerst naar de watervallen gereden om alvast een kijkje te nemen. Daarna hebben we heerlijk geluncht bij Magilligan's (voor mij weer een Caesar salad). Na de lunch konden we inchecken en hebben we meteen buskaartjes gekocht zodat we met de bus naar the Niagara Falls konden gaan. De hele aardige vrouw achter de balie in het hotel kon ons nog even meedelen dat er 's avonds vuurwerk was bij de watervallen, super nice! Na een korte pitstop in de kamer gingen we met de bus naar the Niagara Falls. Daar hebben we eerst vanaf the Horseshoe Falls richting the American Falls gelopen. Daar hebben we de boot genomen die over the Niagara river ons richting de watervallen zou gaan brengen. Voordat we de boot opgingen kregen we nog een mooie rode poncho, sommige mensen waren te skeer om die te dragen (dat hebben ze wel gemerkt haha). Toen de boot ging varen voelde je al een beetje nevel over je heen komen. Hoe dichter de boot bij de Horseshoe Falls hoe minder je kon zien en hoe natter je werd. Het zicht op de watervallen was echt super mooi, met nog een paar mooie regenbogen door het mooie weer dat er was. Vanwege de hoge temperaturen was het overigens niet erg dat je echt zeiknat die boot uitkwam. Tijdens het natte gedeelte van de boottocht moest ik mijn best doen om mijn daglenzen niet kwijt te raken en pap zag op een gegeven moment niks meer doordat zijn bril zó nat was geworden.
Na dit boottochtje gingen we weer terug naar het hotel om nog even droge schoenen (en sokken) aan te doen. Daarna was het alweer tijd voor het avondeten, dit was weer bij Magilligan's. Daar heb ik een hele lekkere vegetable ravioli gehad, dat restaurant is echt een aanrader als je een keer naar the Niagara Falls gaat!
Na het avondeten was het tijd om weer naar de watervallen te gaan voor het vuurwerk dat om 10 uur zou beginnen. Bij de watervallen zaten verschrikkelijk irritante beesten (het waren geen muggen) die me al irriteerden voordat het vuurwerk überhaupt was begonnen. Om kwart voor 10 werd er al per ongeluk (of voor te testen i don't know) al een vuurpijl afgestoken. Stipt 10 uur begon het vuurwerk dat echt super mooi was (en vast ook best duur). Opmerkelijk was wel dat het vuurwerk alleen vanaf de kant van Canada kwam. The Niagara Falls liggen namelijk half in Canada en half in the United States. Het was wel cool geweest als het van beide kanten was gekomen, maar helaas.
Na het vuurwerk was het rushen naar de bus, want zowat iedereen ging terug met de bus naar de vele hotels. Gelukkig waren we redelijk op tijd en konden we gewoon nog een mooi plekje uitzoeken in de bus. Na een ritje van 20 minuten waren we weer bij het hotel om nog even uit te rusten voor de langste road trip day.