De tweede dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Daniëlle Kaiser - WaarBenJij.nu De tweede dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Daniëlle Kaiser - WaarBenJij.nu

De tweede dag

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

16 Juli 2016 | Verenigde Staten, New York

De tweede dag begon voor mij erg vroeg (zo rond 06.00 am) na een nacht vechten om de deken met mijn zeer lieve broer. Op een gegeven moment was ik het zag dus ging ik me maar alvast rustig klaarmaken. Hierna gingen we ontbijten bij The Evergreen Diner dat in de straat van ons hotel lag. Daar at ik een typisch Amerikaans ontbijt, namelijk pancakes met maple syrup (en nog wat aardbeien om ook een beetje gezond te doen).
Na het ontbijt zijn we ingestapt in een hop-on hop-off bus voor een rondje downtown New York. Zo reden we over Times Square, langs the Empire State Building, Madison Square Garden, the United States post office en the Flat Iron Building (de laatste bekend van vele films). Ook reden we nog langs Union Square, door Greenwich Village (hier ligt o.a. NYU) en door SoHo.
Uiteindelijk zijn we uitgestapt bij Ground Zero. Daar hebben we het 9/11 Memorial monument bezocht en zijn we the Freedom Tower ingegaan (ook wel One World Trade Center genoemd). Vanaf verdieping 102 keken we uit over heel New York voor een erg mooi uitzicht.
Na deze "One Worls Observatory" zijn we een stuk gaan lopen richting the Hudson river. Zo kwamen we nog langs the New York Stock Exchange en the Trump Building. Na een kleine onderbreking van onze wandeling door een zogehete popcornstorm (plotselinge regenval met onweer) kwamen we aan bij the Hudson waar de ferry's aankwamen en vertrokken. Vanaf daar hebben we de ferry gelakt voor een rondje over the Hudson langs Governor's Island, Ellis Island en Staten Island (waarvandaan the Statue of Liberty over New York waakt). Vanuit de ferry hadden we ook een prachtig zicht op de skyline van Manhattan.
Na ons boottochtje was het tijd om the Empire State Building te "beklimmen". Binnen één mj uit waren we op de 80e verdieping om vervolgens een andere lift te nemen naar verdieping 86. Zo konden we weer over New York uitkijken, maar dit keer vanaf een andere plek in de stad. Zo was Central Park goed te zien en ook Fifth Avenue!
Daarna hebben we nog een stuk gelopen richting het hotel waarbij we nog langs the New York Public Library kwamen. Het laatste stuk terug naar het hotel hebben we met de bus gedaan. In het hotel hebben we ons opgefrist en zijn we gaan eten bij een Brazilian Grill restaurant voor een Caesar salad en een lekker steak. Volledig voldaan kroop ik weer in bed om weer te kunnen bekvechten om de dekens!